Polityka prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług Fizjoteraneo Ilona Rydz-Kochańska.

Klauzula obowiązku informacyjnego

Administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych w celu objęcia Cię świadczoną opieką zdrowotną jest FIZJOTERANEO Ilona Rydz-Kochańska, adres siedziby: ul. Marii Jaremy 14a/70, 31-318 Kraków, NIP 7151709243, REGON 386770658, dalej: ,,Administrator’’ w rozumieniu art. 4 ust. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej: ,,RODO’’.
Jeśli chcesz skontaktować się z nami w sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz to zrobić za pośrednictwem adresu korespondencyjnego lub pod adresem e-mail: kontakt@fizjoteraneo.pl

Zasady przetwarzania danych

1. Administrator przetwarza dane osobowe z poszanowaniem następujących zasad:

1) w oparciu o podstawę prawną i zgodnie z prawem (legalizm);
2) rzetelnie i uczciwie (rzetelność);
3) w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą (transparentność);
4) w konkretnych celach i nie „na zapas” (minimalizacja);
5) nie więcej niż potrzeba (adekwatność);
6) z dbałością o prawidłowość danych (prawidłowość);
7) nie dłużej niż potrzeba (czasowość);
8) zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych (bezpieczeństwo).

Zakres i cel przetwarzanych danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu objęcia Ciebie opieką zdrowotną w ramach wykonywanego przez lekarza świadczenia. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest w pełni dobrowolne, jednakże ich nie podanie może skutkować odmową umówienia wizyty czy nawet samego świadczenia zdrowotnego.

Administrator świadcząc usługi z zakresu usług medycznych (zdrowotnych) jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych.

Niepodanie numeru telefonu oraz adresu e-mail nie wpływa na udzielanie świadczenia zdrowotnego chociaż w wielu przypadkach usprawnia to w stopniu znaczącym komunikację i jakość świadczonych usług.

Twoje dane osobowe przetwarzane są w następującym zakresie: imiona, nazwisko, płeć, data urodzenia, numer PESEL (w przypadku jego braku rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość), adres zamieszkania, w przypadku osoby małoletniej lub pacjentów ubezwłasnowolnionych oraz nie posiadających dostatecznego rozeznania w podejmowaniu świadomych decyzji także imię i nazwisko jego opiekuna prawnego lub faktycznego, a także dane o stanie Twojego zdrowia oraz udzielonych Ci świadczeniach. Możemy przetwarzać również w celach kontaktowych Twój adres e-mail oraz numer telefonu, jednakże podanie tych danych nie jest dla Ciebie obligatoryjne.

Prowadzimy dla Ciebie dokumentację medyczną, która zawiera wszystkie informacje dotyczące Twojego stanu zdrowia oraz świadczeń. Jest to niezbędne dla postawienia diagnozy i poprowadzenia w sposób właściwy Twojego procesu leczenia.

Odwiedzając naszą Stronę wyrażasz zgodę na analizowanie, gromadzenie i przechowywanie informacji przez Google Analytics. Dane te stanowią statystykę odwiedzin strony lub reakcji na sponsorowaną treść w wyszukiwarce Google i służą jedynie do badania ruchu na stronie. Nie wykorzystujemy ich do identyfikacji odwiedzających.

Twoje dane nie będą wykorzystywane w żaden nieuprawniony sposób, nie będą sprzedawane innym podmiotom. W trakcie działalności możemy zatrudnić zewnętrzne firmy lub organizacje (np. dostawca hostingu, dostawca usług pocztowych, firmy do obsługi technicznej strony).

Strona przechowywana jest na serwerach firmy OVH.

Twoje dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w oparciu o:
• wykonania świadczenia zdrowotnego – podstawą przetwarzania danych jest umowa o świadczenie zdrowotne (art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 9 ust. 2 lit. b) i h) RODO w zw. z art. 25 pkt 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MZ w ramach właściwej rejestracji i udzielania świadczeń zdrowotnych),
• wykonania obowiązku prawnego – obowiązek prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej wynika m.in. z art. 41 ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty. Zasady jej udostępniania i przechowywania określa ustawa o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym zakresie jest więc obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) w zw. art. 9 ust. 2 lit. b) i h) z RODO),
• ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami jakie Administrator albo Pacjent, mogą mieć w stosunku do siebie w związku z wykonywaniem świadczeń zdrowotnych – przez okres 3 roku od końca roku kalendarzowego, w którym świadczenie było wykonane (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO.),
• kontaktu z Pacjentem – podstawą przetwarzania danych w tym zakresie jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Kategorie odbiorców danych osobowych

Odbiorcami udostępnionych danych są podmioty przetwarzające je na zlecenie lub z upoważnienia Administratora Danych. Dotyczy to w szczególności dostawcy rozwiązań informatycznych do obsługi elektroniczne dokumentacji medycznej. Podmioty te zobowiązane są do zachowania tajemnicy danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej.

Nadto dane osobowe Uczestników mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.

Profilowanie oraz przekazywanie danych do państw trzecich

1. W zależności od celu w jakim przetwarzamy Twoje dane, odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być:

1) urzędy państwowe i inne instytucje publiczne, w zakresie, w jakim obowiązki przekazywania danych wynikają z przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w celach związanych z realizacją obowiązków prawnych ciążących na administratorze, takich jak dochodzenie roszczeń prawnych, realizacja zobowiązań podatkowych oraz inne postępowania regulowane przez odpowiednie przepisy prawa;
2) dostawca oprogramowania Strony (hosting, serwer, domena);
3) podmiot zajmujący się obsługą programistyczną Strony;
4) podmiot zajmujący się obsługą marketingową Strony oraz obsługą kanałów Social Media;
5) dostawca oprogramowania do przechowywania danych i dokumentów w chmurze;
6) dostawca oprogramowania do zarządzania ciasteczkami i zakresem przetwarzanych danych;
7) jeśli wyraziłeś zgodę na ciasteczka marketingowe, Twoje dane zapisane w plikach cookies, będą przekazane do naszych partnerów reklamowych (Facebook, Google);
8) jeśli wyraziłeś zgodę na ciasteczka analityczne, Twoje dane zapisane w plikach cookies, będą przetwarzane przez podmiot dostarczający oprogramowanie do analizy ruchu na naszej Stronie (np. Google Analytics).

2. Twoje dane nie są przekazywane do Państw spoza EOG lub organizacji międzynarodowych, za wyjątkiem przypadków przetwarzania danych przez podmioty:

1) Google Inc. z siedzibą w USA w zakresie analityki ruchu na stronie w systemie Google Analytics oraz dostarczania dodatkowych funkcji (takich jak Google Maps, Google Search Console) związanych z prawidłowym funkcjonowaniem Strony oraz wyświetlaniem wyników wyszukiwania. Zobacz jak Google przetwarza i chroni Twoje dane. Ten dodatek do przeglądarki umożliwi Ci zarządzanie zakresem i poziomem dostępu do danych zbieranych przez Google Analytics;

2) Google Inc. z siedzibą w USA w zakresie reklam i mierzenia ich skuteczności w systemie Google Ads. Zobacz jak Google przetwarza i chroni Twoje dane;

3) Facebook Inc. z siedzibą w USA w zakresie obsługi konta i dostępu do danych w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram), reklam i mierzenia ich skuteczności związanych z instalacją na stronie piksela Facebooka oraz API Konwersji. Zobacz jak Facebook przetwarza i chroni Twoje dane;

4) Google Inc. z siedzibą w USA w zakresie obsługi osadzonych na stronie filmów z przeglądarki YouTube. Google zbiera dane dotyczące Twoich preferencji, aktywności związanych z oglądaniem filmów, co może mieć wpływ na wyświetlane reklamy oraz kształt Twoich playlist. Zobacz jak YouTube dba o prywatność Twoich danych.

3. Na Stronie nie dokonujemy automatycznego profilowania.

1. Na Stronie nie korzystamy z automatycznego profilowania, w celu tworzenia kampanii marketingowych w oparciu o mierzenie aktywności użytkownika, dzięki któremu bylibyśmy w stanie skierować wybrany przez nas materiał reklamowy do precyzyjnie wskazanego użytkownika.

2. Choć korzystamy z systemów reklamowych naszych partnerów (Facebook, Google) to informacje i dane, które pozyskują na temat Twojej aktywności na Stronie, na podstawie których możemy tworzyć kampanie marketingowe, nie są profilowaniem automatycznym, ponieważ na ich podstawie nie jesteśmy w stanie podjąć decyzji w stosunku do Ciebie, jako do konkretnego użytkownika (np. pokazanie Ci konkretnej reklamy). Reklamy możemy tworzyć wyłącznie dla grup użytkowników, w oparciu o ogólne dane statystyczne dostarczone przez partnerów. Nie jesteśmy w stanie sprawić, by na podstawie danych dotyczących aktywności, konkretny użytkownik zobaczył wybraną przez nas reklamę.

3. Więcej informacji o tym jak nasi partnerzy dokonują profilowania użytkowników i tworzą grupy odbiorców znajdziesz w ich politykach prywatności w paragrafie niżej.

Czas przez jaki przetwarzamy Twoje dane osobowe

Dane osobowe Pacjenta stanowiące dokumentację medyczną będą przetwarzane przez Administratora przez okres świadczenia na jego rzecz świadczeń zdrowotnych, a także w terminach określonych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta, tj.: przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
• dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgonu,
• dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
• dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia drugiego roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.

Nadto dane osobowe mogą być przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń przez okres wynikający z przepisów prawa cywilnego oraz z uwagi na względy podatkowe przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Po upływie wyżej wymienionych okresów Twoje dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.

Informacja o przysługujących Ci prawach

W związku z przetwarzaniem przez Administratora Twoich danych osobowych, Pacjentowi przysługuje szereg praw, których realizacje zobowiązani jesteśmy zapewnić.
Możesz realizować swoje prawa przez zgłoszenie nam swojego żądania pisemnie lub na adres mailowy: kontakt@fizjoteraneo.pl.

Pamiętaj, masz prawo do:
1. dostępu do Twoich danych (art. 15 RODO)
Realizując to prawo masz w szczególności prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, masz prawo:
1) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych,
2) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu
3) uzyskać kopię swoich danych osobowych.

2. żądania sprostowania Twoich danych (art. 16 RODO)
Masz prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych masz prawo żądać od nas sprostowania tych danych (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne).

3. żądania usunięcia danych (art. 17 RODO)
Masz ma prawo do żądania usunięcia danych osobowych, nie będących elementem dokumentacji medycznej – te bowiem przetwarzamy w wykonaniu obowiązku prawnego.
Masz prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
1) Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
2) wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
3) Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu, możemy zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, a także w celu wykonania prawem przewidzianych obowiązków. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail oraz historię aplikacji, które to dane zachowujemy dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług.
Podstawą do dalszego przetwarzania danych osobowych stanowiących dokumentację medyczną stanowi art. 29 ustawy o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta, który jak wskazano wyżej nakłada obowiązek jej archiwizacji przez określony czas.

4. żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych (art. 18 RODO)
Masz prawo do żądania ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych w następujących przypadkach:
1) gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ograniczymy ich wykorzystanie na czas potrzebny nam do sprawdzenia prawidłowości Twoich danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
2) gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażądasz ograniczenia ich wykorzystania;
3) gdy Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których je zebraliśmy lub wykorzystywaliśmy, ale są one potrzebne Tobie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
4) gdy wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na Twoją szczególną sytuację – ochrona Twoich interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, przetwarzając Twoje dane osobowe.

5. wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych (art. 21 RODO)
Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych osobowych, jeżeli przetwarzamy Twoje dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes.
Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych osobowych, usuniemy Twoje dane, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw.

Powyższe nie dotyczy danych osobowych tworzących dokumentację medyczną.

6. wniesienia skargi do organu nadzoru (art. 77 RODO)
Jeżeli uważasz, że Twoje prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Ci na mocy RODO zostały naruszone, masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00 – 193 Warszawa).

W jakim czasie spełniamy Twoje żądanie?
Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, występujesz do nas z żądaniem, spełniamy to żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić Twojego żądania w ciągu miesiąca, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Cię uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu.

Postanowienia końcowe

Odwiedzając naszą stronę www.fizjoteraneo.pl albo korzystając z naszych usług akceptujesz praktyki opisane w niniejszej polityce prywatności oraz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Pytania

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości odnośnie Twoich Danych Osobowych zapraszamy do kontaktu: kontakt@fizjoteraneo.pl

PLIKI „COOKIES”

1. Informacja o ciasteczkach.

1. Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (pliki cookies).

2. Na Stronie zainstalowaliśmy wtyczkę, która umożliwia Ci samodzielne zarządzanie zakresem przetwarzania danych osobowych poprzez pliki cookies. Wtyczka ta jest zgodna z najnowszymi wymaganiami Consent Mode v2, co zapewnia wysoki poziom personalizacji i ochrony prywatności. Autor wtyczki jest certyfikowanym partnerem Google, co stanowi potwierdzenie zastosowania najlepszych praktyk i standardów w zakresie zarządzania danymi użytkowników i cookies. Dzięki tej funkcjonalności, możesz w prosty i intuicyjny sposób dostosować ustawienia przetwarzania danych do własnych preferencji.

3. Ciasteczka (pliki cookies) są niewielkimi plikami tekstowymi przechowywanymi na urządzeniach użytkowników podczas przeglądania Strony internetowej. Są one wykorzystywane w celu ułatwienia korzystania z naszej Strony, poprawienia jakości usług oraz umożliwienia analizy ruchu i zachowań użytkowników.

4. Ciasteczka mogą być stałe (trwałe) lub tymczasowe (sesyjne). Stałe ciasteczka są przechowywane na urządzeniu użytkownika przez określony czas lub do momentu ich usunięcia przez użytkownika. Tymczasowe ciasteczka są usuwane po zamknięciu przeglądarki.

5. Wykorzystujemy ciasteczka własne oraz ciasteczka stron trzecich. Ciasteczka własne są wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony, personalizacji treści, zapisywania preferencji użytkowników oraz analizy statystyk. Ciasteczka stron trzecich są wykorzystywane przez zewnętrzne narzędzia analityczne, reklamowe oraz do integracji z mediami społecznościowymi.

6. Użytkownicy mają prawo kontrolować i ograniczać sposób, w jaki ciasteczka są wykorzystywane na naszej stronie. Większość przeglądarek internetowych umożliwia zarządzanie plikami cookies, w tym blokowanie, ograniczanie lub usuwanie ciasteczek. Szczegółowe informacje na temat zarządzania ciasteczkami można znaleźć w ustawieniach przeglądarki użytkownika.

7. Należy pamiętać, że wyłączenie lub ograniczenie ciasteczek może wpłynąć na funkcjonalność Strony oraz jakość świadczonych usług.

8. Na naszej stronie wykorzystujemy różne rodzaje ciasteczek, aby lepiej dostosować się do potrzeb użytkowników i zapewnić optymalne korzystanie ze Strony.

9. Ciasteczka techniczne: Są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Strony. Umożliwiają utrzymanie sesji użytkownika, obsługę formularzy, zapamiętywanie preferencji oraz zapewnienie bezpieczeństwa Strony.

10. Ciasteczka marketingowe: Pozwalają na personalizację reklam oraz prowadzenie działań remarketingowych, które są dostosowane do zainteresowań i preferencji użytkowników. Służą również do mierzenia skuteczności kampanii reklamowych oraz optymalizacji treści reklamowych.

11. Ciasteczka analityczne: Są wykorzystywane do zbierania informacji o sposobie korzystania z Strony przez użytkowników, takich jak liczba odwiedzin, Strony odwiedzane, czas spędzony na stronie czy źródło ruchu. Uzyskane dane pomagają w analizie i optymalizacji Strony, poprawiając jej funkcjonowanie i dostosowując treści do potrzeb użytkowników.


2. Dlaczego korzystamy z ciasteczek?

1. Komfort korzystania ze Strony: ciasteczka (pliki cookies) mogą znacząco wpłynąć na komfort korzystania ze Strony internetowej.

2. Personalizacja treści: ciasteczka pozwalają na dostosowanie wyświetlanych treści do preferencji i zainteresowań użytkownika, co sprawia, że strona staje się bardziej atrakcyjna i użyteczna.

3. Zapamiętywanie ustawień: Dzięki ciasteczkom strona może zapamiętać wybrane przez użytkownika ustawienia, takie jak język, układ czy kolorystyka, co pozwala na szybsze i wygodniejsze korzystanie z serwisu.

4. Logowanie: ciasteczka umożliwiają przechowywanie informacji o zalogowanym użytkowniku, co pozwala na łatwe przełączanie się między różnymi sekcjami Strony bez konieczności ponownego logowania.

5. Utrzymanie sesji: dzięki ciasteczkom strona może śledzić aktywność użytkownika na różnych podstronach, co pozwala na łatwe wracanie do ostatnio odwiedzanych sekcji lub kontynuowanie niedokończonych działań, takich jak wypełnianie formularzy.

6. Optymalizacja wydajności: ciasteczka mogą być wykorzystane do analizy ruchu i zachowań użytkowników na stronie, co pomaga w optymalizacji jej wydajności oraz dostarczaniu treści o wysokiej jakości.

7. Reklamy: ciasteczka umożliwiają wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które są dopasowane do zainteresowań i potrzeb użytkownika. Dzięki temu, reklamy są mniej inwazyjne i bardziej adekwatne.

8. Integracja z mediami społecznościowymi: ciasteczka pozwalają na integrację z serwisami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Twitter czy Instagram, co umożliwia łatwe udostępnianie treści oraz korzystanie z dodatkowych funkcji, takich jak komentowanie czy polubienia.


3. Funkcje ciasteczek technicznych.

1. Utrzymanie sesji użytkownika: ciasteczka techniczne umożliwiają utrzymanie sesji użytkownika podczas poruszania się po stronie, co pozwala na przechodzenie między różnymi sekcjami Strony bez konieczności ponownego logowania czy wprowadzania tych samych informacji.

2. Zapamiętywanie preferencji użytkownika: dzięki ciasteczkom technicznym strona może przechowywać informacje na temat preferencji użytkowników, takich jak wybrany język, wielkość czcionki, ustawienia kolorystyczne czy inne elementy personalizacji.

3. Obsługa formularzy: ciasteczka techniczne wspomagają funkcjonowanie formularzy na stronie, takich jak formularze logowania, rejestracji czy kontaktowe, zapewniając prawidłowe przetwarzanie danych wprowadzanych przez użytkowników.

4. Optymalizacja wydajności Strony: użycie ciasteczek technicznych umożliwia monitorowanie wydajności Strony oraz szybkość ładowania poszczególnych elementów, co pozwala na optymalizację i poprawę jakości świadczonych usług.

5. Bezpieczeństwo: ciasteczka techniczne pomagają w zapewnieniu bezpieczeństwa Strony i jej użytkowników, na przykład poprzez weryfikację tożsamości użytkowników, wykrywanie prób włamań czy ochronę przed atakami typu CSRF (Cross-Site Request Forgery).


4. Funkcje ciasteczek analitycznych.

1. Pomiar ruchu na stronie: ciasteczka analityczne pozwalają na monitorowanie liczby odwiedzin, unikalnych użytkowników i wyświetleń stron, co daje ogólny obraz popularności i wydajności Strony.

2. Analiza zachowań użytkowników: dzięki ciasteczkom analitycznym można zbierać informacje o sposobie, w jaki użytkownicy poruszają się po stronie, na przykład czas spędzony na poszczególnych podstronach, ścieżki nawigacji oraz miejsca, w których opuszczają Stronę.

3. Optymalizacja konwersji: ciasteczka analityczne pomagają w identyfikowaniu elementów Strony, które wpływają na skuteczność osiągania celów biznesowych, takich jak rejestracja, złożenie zamówienia czy wypełnienie formularza kontaktowego.

4. Segmentacja użytkowników: użycie ciasteczek analitycznych umożliwia grupowanie użytkowników według różnych kryteriów, co pozwala na lepsze dostosowanie treści i oferty, do potrzeb poszczególnych segmentów.

5. Testowanie A/B: ciasteczka analityczne są wykorzystywane do przeprowadzania testów A/B, które polegają na porównaniu dwóch wersji Strony internetowej, aby sprawdzić, która z nich lepiej spełnia założone cele. Testy te pomagają w optymalizacji wyglądu, funkcjonalności i treści Strony.


5. Funkcje ciasteczek reklamowych.

1. Spersonalizowane reklamy: ciasteczka marketingowe umożliwiają wyświetlanie reklam dopasowanych do zainteresowań, preferencji i historii przeglądania użytkownika, co sprawia, że są one bardziej atrakcyjne i efektywne.

2. Remarketing: dzięki ciasteczkom marketingowym można śledzić użytkowników, którzy odwiedzili Stronę, ale nie dokonali zakupu lub innej akcji i ponownie kierować do nich reklamy, aby zachęcić do powrotu na stronę i finalizacji transakcji.

3. Pomiar skuteczności reklam: ciasteczka marketingowe pozwalają na monitorowanie wyników kampanii reklamowych, takich jak liczba kliknięć, konwersji czy wyświetleń, co umożliwia optymalizację strategii marketingowej.

4. Zarządzanie reklamami w wielu kanałach: użycie ciasteczek marketingowych ułatwia koordynację i integrację działań reklamowych prowadzonych w różnych kanałach, takich jak wyszukiwarki, media społecznościowe czy Strony partnerskie.

5. Testowanie i optymalizacja treści reklamowych: ciasteczka marketingowe są wykorzystywane do przeprowadzania testów A/B oraz innych metod analizy, które pozwalają na ocenę, jakie przekazy, formaty czy kreatywności reklamowe są najbardziej skuteczne i angażujące dla użytkowników.